RAPORT ESG Grupy Kapitałowej Enea za 2023 rok

Komunikacja z interesariuszami i ich angażowanie

GRI:[ ]
  • GRI 2-29,
  • I-P5

Dbamy o właściwą komunikację z interesariuszami – m.in. rzetelnie informujemy ich o podejmowanych działaniach i wyznaczonych celach. Komunikację opieramy na wiarygodnych przekazach, których podstawę stanowią wartościowe analizy potrzeb interesariuszy. Wyjaśniamy procesy biznesowe i administracyjne oraz ich oddziaływanie na otoczenie społeczno-gospodarcze. Aktywujemy interesariuszy m.in. poprzez działania o charakterze CSR, a przede wszystkim działalność informacyjną dopasowaną do specyfiki i potrzeb grup odbiorców.

  • badania ankietowe,
  • intranet korporacyjny, w tym biuletyny „Enea News” i „Enea Flash” oraz zakładka Strefa Pracownika, a także intranety spółek,
  • SAP Portal Pracowniczy,
  • aplikacja na telefony komórkowe mobiBogdanka (wdrożona w 2022 r.) powielająca funkcjonalności intranetu LWB,
  • mailingi informacyjne,
  • czaty (Jabber),
  • gazetki zakładowe,
  • radiowęzły,
  • tablice ogłoszeń,
  • totem zewnętrzny w Elektrowni Kozienice (od 2022 r.),
  • spotkania (w tym z zarządami spółek),
  • tele- i wideokonferencje,
  • szkolenia i warsztaty, w tym online,
  • współpraca ze związkami zawodowymi i radami Pracowników,
  • spotkania i inne formy bezpośredniej komunikacji z wybranymi Pracownikami,
  • skrzynka do zgłaszania pomysłów mogących usprawnić pracę i procesy (inicjatywy@enea.pl),
  • skrzynka do zadawania pytań w sprawach pracowniczych (HRnapiszdonas@enea.pl),
  • spotkania i newslettery dla menadżerów.
  • badania satysfakcji (w tym badania fokusowe),
  • Biura Obsługi Klienta i Biura Sprzedaży,
  • partnerzy handlowi i opiekunowie Klienta,
  • komunikaty i informacje online (medialne oraz dotyczące oferty i mechanizmów rozliczeń na stronie WWW),
  • Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK),
  • eFormularze pozwalające na zawieranie umów online,
  • czat z konsultantem,
  • infolinia dla Klientów (+48 611 111 111),
  • wnioski elektroniczne,
  • komunikaty SMS lub e-mail informujące o statusie sprawy Klienta,
  • wkładki informacyjne do faktur (tzw. inserty),
  • współudział w kampaniach społeczno-informacyjnych organizowanych przez wyspecjalizowane podmioty,
  • rozszerzanie obszarów obsługi za pomocą Wirtualnego Agenta,
  • czatboty i voiceboty,
  • filmiki instruktażowe na kanale YouTube.
  • informacje giełdowe, wyniki finansowe,
  • strona WWW wraz z dokumentacją techniczną dla dostawców paliw, komponentów i surowców,
  • „Kodeks Kontrahentów Grupy ENEA”, określający nasze podstawowe oczekiwania względem kontrahentów dotyczące zgodności ich działań z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, standardami rynkowymi oraz etycznymi,
  • „Kodeks Etyki Grupy ENEA”, kształtujący normy i przejrzyste zasady w relacjach z Klientami i otoczeniem,
  • serwis BIP,
  • platforma zakupowa dla kontrahentów i dostawców oraz procesy przetargowe,
  • spotkania branżowe, targi.
  • raporty bieżące i okresowe,
  • strona dla inwestorów Enei SA i strona dla inwestorów LW Bogdanka (dostępne także w języku angielskim),
  • Elektroniczny System Przekazywania Informacji (ESPI) oraz Elektroniczna Baza Informacji (EBI),
  • spotkania bezpośrednie, np. podczas branżowych konferencji,
  • spotkania indywidualne z analitykami i inwestorami,
  • konferencje wynikowe (transmitowane na żywo w Internecie), podczas których udzielane są odpowiedzi na pytania,
  • mailing do analityków,
  • współpraca informacyjna ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych,
  • bezpośrednie kontakty mailowe i telefoniczne Pracowników Biura Relacji Inwestorskich w Enei SA i Działu Relacji Inwestorskich w LW Bogdanka,
  • Walne Zgromadzenia Akcjonariuszy.
  • kontakt i współpraca z Fundacją Enea i Fundacją „Solidarni Górnicy”,
  • programy wolontariatu pracowniczego,
  • bezpośrednie spotkania i współpraca z przedstawicielami społeczności lokalnych,
  • udział w wydarzeniach branżowych oraz wydarzeniach poświęconych odpowiedzialności społecznej,
  • współudział w kampaniach społeczno-informacyjnych.
  • sprawozdania i raporty dla poszczególnych instytucji,
  • komunikacja bezpośrednia,
  • udział w konferencjach.
  • członkostwo, udział w grupach roboczych oraz organach zarządzających i decyzyjnych,
  • wspólna i wspierająca komunikacja w mediach społecznościowych oraz komunikaty prasowe,
  • współudział w kampaniach społeczno-informacyjnych,
  • wspólne analizy merytoryczne dotyczące rynku i zjawisk gospodarczych wspierające działania Grupy Enea w otoczeniu rynkowym,
  • udział przedstawicieli Enei SA i spółek Grupy Enea w debatach merytorycznych, kongresach i konferencjach branżowych i gospodarczych,
  • spotkania bezpośrednie.
  • spotkania bezpośrednie, udział w lokalnych wydarzeniach, w tym związanych z inwestycjami Grupy Enea,
  • udział w konferencjach.
  • kontakt i współpraca z Fundacją Enea,
  • formularz zgłoszeniowy dla beneficjentów,
  • kontakt bezpośredni, spotkania indywidualne.
  • bieżąca działalność biura prasowego oraz rzecznika prasowego i jednostek komunikacji w spółkach,
  • korespondencja za pośrednictwem skrzynki np. biuro.prasowe@enea.pl,
  • transmisje na żywo konferencji prasowych, m.in. za pośrednictwem naszego kanału na YouTube,
  • strona enea.pl,
  • konferencje prasowe, briefingi, śniadania prasowe,
  • bezpośrednie kontakty mailowe i telefoniczne Pracowników Biura Relacji Inwestorskich w Enei SA i Działu Relacji Inwestorskich w LW Bogdanka.
  • sprawozdania i raporty przesyłane jednostkom administracji publicznej,
  • raporty ESG,
  • oświadczenia na temat informacji, niefinansowych.

Do komunikacji z wszystkimi powyższymi grupami interesariuszy wykorzystywane są w szczególności:

  • roczne sprawozdania z działalności spółek Grupy Enea oraz raporty ESG (dostępne także w języku angielskim),
  • strona enea.pl,
  • profile Grupy Enea i spółek w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, LinkedIn, Twitter, Instagram),
  • komunikacja poprzez media ogólnopolskie i lokalne.

Komunikacja z interesariuszami odbywa się stacjonarnie oraz za pośrednictwem kanałów zdalnych (tele- i wideokonferencji, stron internetowych, mediów społecznościowych itd.).

Wyniki wyszukiwania